Last Updated:
August 24, 2016
by
Karen Mouws
| Version: 6
| 2,380 views
| 1 follower
members are following updates on this item.
Ken je Geheim Agent A.A.P. en zijn hulpje Robohond al? Zij zijn aan het werk aan een super geheime missie en niemand is zo handig met Media als A.A.P. Meestal toch. Want nu heeft hij jouw hulp nodig.
Johannes Kwalenzki, de beruchte boef, heeft snode plannen en je moet hem tegenhouden. Vroeger was hij een professor, tot hij slecht werd en nu wil hij iedereen -dus ook jou en mij- dom maken.
Toon aan hoeveel je weet over Media en help de geheime missie vooruit met jouw mediawijze vaardigheden.
Dit spel is gemaakt voor leerlingen uit het lager onderwijs, jullie dus!
Als je kan lezen, kan je dit spel spelen. Ondertussen leer je weer heel wat bij over Media.
Het is alsof het een hele lange film is, waarin je zelf meespeelt. Ondertussen moet je allemaal raadsels oplossen, zoals quizjes en opdrachten.
De video's zijn heel erg grappig en je zal je geen seconde vervelen.
Natuurlijk is het ook gewoon cool om een Geheim Agent te kunnen helpen, niet?
Surf naar de website https://missies.geheimagentaap.nl/ om het spel te starten.
Eerst komt er een scherm om je in te loggen, al je al een account hebt. Is dat niet zo? Dan moet je er eentje aanmaken door te klikken op "Klik hier om je aan te melden."
Een nieuwe account aanmaken is heel gemakkelijk en je hebt er als leerlingen zelfs geen e-mailadres voor nodig. Vul jouw voornaam in en de eerste letter van jouw achternaam, in de juiste vakjes. Doordat je enkel de eerste letter geeft van jouw achternaam, kan niemand er achter komen wie je in het echte leven bent. Geheime identiteit enzo he.
Daarna moet je een gebruikersnaam kiezen. Dat is jouw leuke, geheime naam -die je gebruikt in de plaats van jouw echte naam- om het spel te spelen. Onthou deze goed, want je zal die misschien later nog wel eens nodig hebben.
Kies een ijzersterk wachtwoord voor jouw account. Weet je niet hoe dat moet? Lees dan even de tips in het lespakketje "IJzersterk Wachtwoord".
Kreeg je een codewoord van jouw leerkracht? Dan moet je dat natuurlijk ook nog invullen.
Klik op de grote knop 'Aanmelden' om te starten met jouw missie.
Kies een missie uit de lijst en ga aan de slag. Je kan trouwens jouw vooruitgang en scores van eerdere missies altijd herbekijken.
Als leerkracht kan je natuurlijk bijhouden hoe goed jouw leerlingen het doen in dit spel. Dat doe je door je te registreren met jouw e-mailadres en een klas codewoord aan te maken.
Je komt terecht jouw geheime basis. Hier kan je de resultaten van jouw klas bekijken; maar daarvoor moet je natuurlijk eerst een klas en codewoord aanmaken.
Klik op 'Klassen Beheer' en vervolgens op 'nieuwe klas toevoegen'. Vul de naam van jouw klasgroep en de school in; en maak een codewoord aan. Dat codewoord geef je later aan de leerlingen, wanneer zij het spel gaan spelen.
Op die manier kan je de scores bijhouden van al jouw leerlingen en kijken welke vragen ze goed of fout beantwoorden. Op die manier weet je aan welke onderdelen je in de klas toch nog iets meer aandacht zal moeten besteden.
Page Options